среда, 8. април 2015.

DAH JE ŽIVOT. DAH JE EMOCIJA.

Iz ugla flautiste za muzičare...ali i one koji to nisu.

Traganje za dahom je kao i sve u životu proces. Namerno izostavljam uvrežene epitete koji bez tendencije da to urade, najčešće ograniče dah (veliki, kvalitetan, odgovarajući, pravi, dubok ...). Muzičkim izvođačima, kojima je dah izražajno sredstvo potreban je spontan i fleksibilan dah. On odgovara na sve zahteve muzičkog karaktera koji se svira, deo je emocije koja se interpretira. Napuštanjem mehaničkog disanja ("navežbanog" - ako se tako nešto može "navežbati") omogućava se i baza za napuštanje "mehaničkog" sviranja ili pevanja. 



Smatrajući da je dah jedini odgovoran za boje, lakoću melodijskog kretanja ili jačinu zvuka instrumenta koji se svira, ograničavamo svoje potencijale. 
Umesto razmišljanja o procesu disanja, misao usmerena ka zvuku kojem se teži omogućila bi celom telu da slobodno doprinese formiranju željenog tona. 
Ne forsirajte stvari da se direktno dešavaju; sve se odigrava indirektno! 

 “We can never make the voice full-sounding, we can only let it be full sounding.” 
                                                                                           Yoyce DiDinato

Disanje je jednostavno uz Aleksander tehniku https://baltimoreat.leadpages.net/breathingcourse/.

Нема коментара:

Постави коментар