Nije lako započeti, gledano iz različitih uglova...
Krenuti sa pravim rečima, smisleno i vredno pažnje, ali i samo početi, nakon čega sve ide "lako".
Aleksanderova tehnika je edukacija, sama po sebi specifična i primenjiva jer nas dobrim delom uči kako zapravo da učimo, a stečeno znanje primenjujemo. Većina ljudi smatra da edukacija donosi kontinuirani napredak, i sa stavom mnogih da nam je napredak od velike važnosti, ipak se ne možemo složiti oko vrste znanja koja bi trebali da usvajamo i na koji način. Aleksander je ukazivao da je bitno stečeno znanje ne koristiti protiv sebe već ga stalno iznova proveravati, istraživati, i biti ga svestan pri primeni.
"Greška" i "neuspeh" su u glavama ljudi sinonimi i posmatrano na takav način blokada za promene i razvoj. Aleksander je uvideo da nas pokušaji da nešto uradimo "kako treba" (čitaj "dobro") obično ulove u zamku iz koje se većina nas s mukom izvlači, a sve iz razloga što niko ne obraća pažnju na to šta se zapravo desilo tokom prvog pokušaja. Obično dešava da ponovimo istu radnju samo drugi put sa više napora; drugačije rečeno, radimo sve kao prvi put, samo gore. Ako se oslonimo na naše poimanje šta je "normalno" i šta se očekuje od nas da uradimo bez da sagledamo kako smo to uradili prvi put kada nije donelo rezultate naćićemo se u zamci. Učenje kako da promenimo naviknut model razmišljanja zahteva vreme i trud. Promena je ono što ljudi najmanje vole i umesto da je dočekaju otvorenih ruku uviđajući priliku za svoj boljitak, oni je se klone ostajući na utabanim stazama.
Svesna promena bi bila analiza neuspeha na prvom mestu, uviđanje greške i slobodnom voljom usmeravanje ka novom načinu regovanja, daleko od udice.
Dobro došli na putovanje Aleksander tehnikom na bezbednoj stazi bez mišolovki, udica i zamki.
Natalija AT
Krenuti sa pravim rečima, smisleno i vredno pažnje, ali i samo početi, nakon čega sve ide "lako".
Aleksanderova tehnika je edukacija, sama po sebi specifična i primenjiva jer nas dobrim delom uči kako zapravo da učimo, a stečeno znanje primenjujemo. Većina ljudi smatra da edukacija donosi kontinuirani napredak, i sa stavom mnogih da nam je napredak od velike važnosti, ipak se ne možemo složiti oko vrste znanja koja bi trebali da usvajamo i na koji način. Aleksander je ukazivao da je bitno stečeno znanje ne koristiti protiv sebe već ga stalno iznova proveravati, istraživati, i biti ga svestan pri primeni.
"Greška" i "neuspeh" su u glavama ljudi sinonimi i posmatrano na takav način blokada za promene i razvoj. Aleksander je uvideo da nas pokušaji da nešto uradimo "kako treba" (čitaj "dobro") obično ulove u zamku iz koje se većina nas s mukom izvlači, a sve iz razloga što niko ne obraća pažnju na to šta se zapravo desilo tokom prvog pokušaja. Obično dešava da ponovimo istu radnju samo drugi put sa više napora; drugačije rečeno, radimo sve kao prvi put, samo gore. Ako se oslonimo na naše poimanje šta je "normalno" i šta se očekuje od nas da uradimo bez da sagledamo kako smo to uradili prvi put kada nije donelo rezultate naćićemo se u zamci. Učenje kako da promenimo naviknut model razmišljanja zahteva vreme i trud. Promena je ono što ljudi najmanje vole i umesto da je dočekaju otvorenih ruku uviđajući priliku za svoj boljitak, oni je se klone ostajući na utabanim stazama.
Svesna promena bi bila analiza neuspeha na prvom mestu, uviđanje greške i slobodnom voljom usmeravanje ka novom načinu regovanja, daleko od udice.
Dobro došli na putovanje Aleksander tehnikom na bezbednoj stazi bez mišolovki, udica i zamki.
Natalija AT
Нема коментара:
Постави коментар